onsdag 5 augusti 2009

Tjohooo!

Mitt i semestern! Har spenderat nästan 2 härliga veckor på Åland och jäklar va skönt det var! Planen var ju att jag skulle besöka Rockoff nån kväll, men eftersom evenemanget hölls i Mariepark i år och inte på torget (som är såååå mkt bättre) så bojkottade jag hela skiten! Istället har jag hängt hos systra mi hela dagarna och kvällarna.
Fredagkväll spatserade jag runt i deras trädgård och får syn på tre vit-vinbärsbuskar som fullkomligt vällde över av bär. Wow, detta måste vi göra nåt av! tyckte jag. Så sagt och gjort! Jag, Lotta och Robert plockade hink efter hink fulla med bär. Så när alla vänner var inne i stan och festade och spelade rövare, fyllde vi saftmajan med vinbär och kokade saft till mitt i natten! Hehe!
Sen kom lördagen.... medans alla andra ålänningar kollade fyrverkerier på stan... så kokade jag och syrran vitvinbärsgele och sylt på rabarber och jordgubbar! :D Jag känner mig som en 80-årig tant! Hehe...

Nu ska jag fixa mig ett mysigt fotbad och göra lite pedikyr. Måla lite blommor på tånaglarna. =) Om jag inte somnat i fotbadet, så slänger jag upp lite fina sommarbilder från Åland senare ikväll!

Ses! Puss

1 kommentar: