lördag 8 augusti 2009

WTF??




Nån som vet vad detta kan vara?? Jag och Louise stod på flytbryggan och väntade på att Far och Totte skulle hämta oss med båten, för en grillmiddag ute på Hjulskär, när Louise hittar denna slempryl. Eftersom det regnat rätt bra ett par dagar på Åland, så hoppade Louise i deras båt, som ligger förtöjd vid bryggan, och börjar ösa ur massa vatten... Å det var på bakridan av öskaret som den här slemringen satt fast. Kunde ju inte hålla fingrarna i styr, utan var ju tvärt där med ett vasstrå å måsta påta i det! :D Hehe.... Rejält slippery motherfucker, för det var INTE lätt att pilla upp den på strået, halkade av hela tiden. Men f-n den som ger sig!! Fick till slut upp den och kunde granska närmare vad det var för en slemfilur. Helt glasklar gelé, med små små gröna prickar i.... Hmmm....?? Va ska det va bra till?? Hehe. Nåväl, plötsligt börjar flytbryggan jag står på gunga och Totte och Far har anlänt med båten. Så det var bara att fläff, slänga slemprylen i sjön och hoppa i båten. Hmmm..... gillar inte riktigt det där att bli interrupted när jag håller på å forskar. Hehe, som den gången jag var i ... 8-9 årsåldern??...och Far hade skjutit ihjäl en orm ute på Hjulskär. Jag springer glad i hågen, letar lämpliga kvistar som obduktionsinstrument och släpar ut det asiga kadavret på vår nordligaste bergsklack. Sen satt jag där på huk, framför det döda kräldjuret, och påtade och gnuggade med mina kvistar, tills jag äntligen fick hål på fanskapet och kunde pressa ut en helt osmält padda som ormjäkeln antagligen slukat minutrarna innan sin död. Haha! Fatta att det tog lång tid!! Vet ni hur segt ormskinn är?? Vet ni hur svårt det är att obducera med en tallgren och några alkvistar?? HAHAHA! Ta reda på! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar