söndag 4 oktober 2009

And they keep on coming....

Tog en liten lur här mitt på dagen och DET skulle jag inte ha gjort! För ve och fasa vilka asiga mardrömmar jag fick igen! Tuppluren tog mig tillbaka till Food Court, caféet på Arlanda som jag jobbade på som kallskänka för sisådären 5-6 år sen. I drömmen gjorde jag allt i den ordning jag var van att göra på den tiden. på med varmluftsugnen, i med tre plåtar baguetter. Under tiden de gräddas och svalnar, skära upp 100 småfrallor, bre dem, på med pålägg och grönsaker, plasta in, lägg fram i monter. Torka av arbetsbänken, fram med baguetterna och skär upp dem, påta i sallad, lägga 6 tomatskivor i snygg rad, pilla in 6 gurkskivor mellan, vika ost och skinka på speciellt sätt.... bla bla bla blaaaaaaaaaaaaa....... Under tiden man står där och producerar har caféet hunnit öppna, och allt som man hunnit fått upp i montern har sålt slut, måste göra mer frallor.... samtidigt som folk ser baguetterna och blir frestade "-du, kan jag få en sån där baguette??" Räcker över en alldeles rykande färsk.... då vill 32 andra också ha.... Jag står sjäääälv!!!! Om en halvtimme måste lyxräkmackorna va klara och stå i montern. Sen har jag 2 timmar på mig att göra 100 sallader, 4 olika, och en ny laddning baguetter.....
Aaaaaaaaaaaaahhhhh!!! FY SATAN! Hur i all världen pallade man med det där varje morgon??? TUR att det bara var en dröm! Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar